El proper dimarts 22 a les 19.00 h. s’obre de nou el Calaix de la Ciència al Campus de la Comunicació UPF. La sessió en aquesta ocasió se centrarà en la publicitat quan es recolza en la ciència com argument de credibilitat i prestigi.
Detergents més eficaços amb oxigen actiu, productes d’alimentació amb omega 3 que redueixen el nivell de colesterol, cosmètics amb propietats antienvelliment o polseres que proporcionen energia a qui les porta. Aquests són alguns dels arguments que marques de renom fan servir per promocionar els seus productes i que podem veure principalment a la premsa, a internet i a la televisió.
La jornada vol debatre com determinades marques de consum agafen la ciència com argument de venda, si això és lícit i si sempre es fa correctament, amb prou evidències científiques. Així, en aquesta jornada del calaix es projectaran alguns del spots televisius més coneguts en relació amb la ciencia. En el debat participaran Jordi Pérez, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, Joaquim Calaf, director general de l’agència de publicitat Contrapunto, Helena Calsamiglia, professora d’anàlisi del discurs a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF i estarà moderat per Cristina Ribas, vicepresidenta de l’ACCC i professora de periodisme a la UPF.
“Calaix de ciència” és un cicle audiovisual dedicat a la informació i a la divulgació científica més actual on també hi ha espai per al debat. És organitzat per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), amb la col.laboració de l’Observatori de la Comunicació Científica (OCC-UPF).
Detergents més eficaços amb oxigen actiu, productes d’alimentació amb omega 3 que redueixen el nivell de colesterol, cosmètics amb propietats antienvelliment o polseres que proporcionen energia a qui les porta. Aquests són alguns dels arguments que marques de renom fan servir per promocionar els seus productes i que podem veure principalment a la premsa, a internet i a la televisió.
La jornada vol debatre com determinades marques de consum agafen la ciència com argument de venda, si això és lícit i si sempre es fa correctament, amb prou evidències científiques. Així, en aquesta jornada del calaix es projectaran alguns del spots televisius més coneguts en relació amb la ciencia. En el debat participaran Jordi Pérez, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, Joaquim Calaf, director general de l’agència de publicitat Contrapunto, Helena Calsamiglia, professora d’anàlisi del discurs a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF i estarà moderat per Cristina Ribas, vicepresidenta de l’ACCC i professora de periodisme a la UPF.
“Calaix de ciència” és un cicle audiovisual dedicat a la informació i a la divulgació científica més actual on també hi ha espai per al debat. És organitzat per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), amb la col.laboració de l’Observatori de la Comunicació Científica (OCC-UPF).
Informació d’interès
- Dimarts 22 de febrer a les 19.00 h.
- Auditori del Campus de la Comunicació UPF. Roc Boronat, 138,Barcelona. Mapa.
- Acte gratuït i obert al públic.
- Veure el vídeo d’Inés Navarro (OCC) que recull diversos anuncis sobre la temática.
T’hi esperem!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada