dimarts, 24 de maig del 2011

New Data Provides Deeper Profile Of Typical E-Book ‘Power Buyer’ | paidContent


Today’s e-book power buyer—someone who buys an e-book at least once a week—is a 44-year-old woman who loves romance and is spending more on buying books now than in the past. She uses a dedicated e-reader like a Kindle instead of reading on her computer.
In a panel this morning, the Book Industry Study Group announced these and other new stats from its Consumer Attitudes Toward E-Book Reading survey:
-E-books currently make up around 11 percent of the total book market. The percentage of print book consumers who say they download e-books more than doubled between October 2010 and January 2011—from 5 percent to almost 13 percent.
-Women make up 66 percent of e-book power buyers. In 2009, they didn’t even make up half of e-book customers (they were at 49 percent of the e-book market).
-Most e-books sold (58 percent) are fiction, with literary fiction, science fiction, and romance each comprising over 20 percent of all e-book purchases.
-“Power buyers” represent about 18 percent of the total people buying e-books today, but they buy 61 percent of all e-books purchased.
-The most influential factors leading to an e-book purchase are free samples and low prices.
The Book Industry Study Group is the U.S. book industry’s trade association for policy, standards and research. Data for its Consumer Attitudes Toward E-Book Reading surveys is provided by Bowker PubTrack Consumer, which surveys a new group of 3,000 respondents about their book-buying behavior each month

Errores estratégicos en el Social Media de las empresas | RocaSalvatella

El fenómeno de las redes sociales es un auténtico paraíso para las empresas: millones de personas opinando sobre sus marcas y productos, dando pistas de lo que les gusta y lo que no les gusta, aportando información sobre proveedores y competidores, compartiendo datos y fuentes de información, y lo que es más importante: segmentándose. Social Media se ha convertido en una gran base de datos segmentada: ingentes cantidades de la población se reúnen en grupos que tienen algo a compartir, tanto en lo personal como en lo profesional. Sólo en España Facebook tiene ya casi 13 millones de usuarios registrados, todos ellos susceptibles de ser agrupados por más de un criterio. El sueño de todo responsable de marketing.
[......]

Y ahí está el problema. Construir audiencias en Facebook es una inversión tan peligrosa como construir hoteles en países donde no hay seguridad jurídica y te pueden expropiar en cualquier momento. Facebook se desayuna cada día con una nueva norma unilateral: cuando no cambia las páginas personales te obliga a migrar hacia una fan page, o si no exige que ciertas transacciones se hagan con Facebook Credits. Y ante cualquier indicio o sospecha, bloquea tu página sin importarle si habías conseguido acumular cien, mil o cien mil fans en ella. Y cuando eso sucede te atiende con un cierto desdén: no hay teléfono al que llamar y es casi imposible obtener una cierta atención personalizada, por mucho dinero que hayas invertido en acumular esos fans.