dilluns, 22 de novembre del 2010

Why Twitter matters for media organisations

fuente: guardian.co.uk:
Alan Rusbridger 19 November 2010 10.41 GMT
In an extract from his Andrew Olle lecture, the Guardian editor-in-chief sets out 15 things Twitter does effectively


I've lost count of the times people – including a surprising number of colleagues in media companies – roll their eyes at the mention of Twitter. 'No time for it,' they say. 'Inane stuff about what twits are having for breakfast. Nothing to do with the news business.'

Well, yes and no. Inanity – yes, sure, plenty of it. But saying that Twitter has got nothing to do with the news business is about as misguided as you could be.

Here, off the top of my head, are 15 things, which Twitter does rather effectively and which should be of the deepest interest to anyone involved in the media at any level."


La publicidad simultánea en medios tradicionales e internet, las claves del éxito

http://www.theslogan.com —Las posibilidades publicitarias de Internet no dependen sólo del número de accesos, de la concentración de audiencias en unas determinadas páginas o de la actitud del usuario ante esos anuncios.

Para las grandes compañías, las que se plantean campañas publicitarias que afectan a todos los medios, medir la eficacia de la red en comparación con la prensa, la radio o la televisión resulta igualmente importante, así como conocer la influencia de una estrategia basada en la combinación de medios, Internet incluido.

Internet y medios tradicionales: complementariedad y sinergia es el prometedor título de un estudio que ha realizado Carat Expert, la filial de la consultora gala Aegis Média France, (sigue...).