Com es pot emetre un judici sobre un mitjà digital sense iniciar un estudi acadèmic que comporti anàlisis quantitatives, un seguiment intensiu i un temps superior a un any?
Els usuaris dels mitjans informatius digitals generalistes ja han adquirit prou traça per fer-se una idea bastant aproximada del mitjà amb un cop d’ull. La lectura d’unes quantes peces informatives proporciona un coneixement superficial però suficient per triar entre la competència.
Catalunya és un país petit i el català és una llengua minoritària, però no hi ha escassedat d’oferta. Mitjans que són “la pota digital” de diversos grups, tan privats com públics, conviuen amb mitjans nadius i amb mitjans locals. És possible avaluar la qualitat d’aquest conjunt i de cada mitjà d’una manera tan ràpida com fiable?
Amb aquesta intenció, però encara en una fase inicial, es presenta un ÍNDEX DE QUALITAT DELS MITJANS INFORMATIUS DIGITALS.
Sense el rigor acadèmic ni l’ortodòxia periodística, és tan sols una aproximació que hauria de permetre fer-se una primera impressió.
Recopilación de noticias, notas de prensa, páginas web y curiosidades sobre nuevas tecnologías relacionadas con la industria farmacéutica, la comunicación y la edición científica
dijous, 5 de maig del 2011
Índex de qualitat dels mitjans informatius digitals
APRENDE A HACER VÍDEOS CIENTÍFICOS
Ya podéis acceder a la nueva publicación “Cómo hacer un vídeo científico”, un manual dirigido a personas que desean aprovechar los recursos multimedia para la difusión de la ciencia en Internet.
En esta guía se explica, paso a paso, la totalidad del proceso de realización de un vídeo sencillo, con pocos recursos y sin ser necesaria una formación previa. Para ello se abordan los aspectos más elementales sobre la concepción de la idea, planificación, grabación y edición.
Cada capítulo, además, se acompaña de una serie de vídeos didácticos que facilitan la comprensión de los puntos más importantes. Siguiendo estos consejos, cualquier investigador podrá crear su propio vídeo explicando su trabajo. Esta publicación y los vídeos que la acompañan forman parte de la Colección “Comunicar es fácil”, una iniciativa del Observatorio de la Comunicación Científica de la Universidad Pompeu Fabra, destinada a mejorar las habilidades comunicativas del personal investigador. Esta colección está ideada bajo un concepto de autoformación online y de libre acceso.
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La Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología ha contribuido a financiar parcialmente este proyecto, a través de la convocatoria pública de ayudas del Programa Nacional de Cultura Científica e Innovación 2010.
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