dimecres, 13 de juliol del 2011

Ya puedes ver los Workshops celebrados durante la Gala Aspid

Ya puedes ver los Workshops celebrados durante la Gala Aspid

01 Jul. 2011
Ya puedes ver los Workshops celebrados durante la Gala Aspid

Ya es posible visualizar los workshops celebrados el pasado 14 de junio de 2011 durante la Gala de entrega de la XV Edición de los Premios Aspid de Publicidad Iberoamericana de Salud y Farmacia en Barcelona.
Los podéis ver clickando aquí.
* Vídeo 1: Jordi Negre. Dantex Group. ' Web 3D. Como optimizar el retorno de las inversiones en marketing mediante el uso de entornos en tres dimensiones'.
* Vídeo 2: Cristina Garrote. Brick Comunicación. 'Creatividad healthcare en entorno online: ¿qué nos dejan hacer?'.
* Vídeo 3: Paul Bonnet. Vademecum. 'Nuevas posibilidades de comunicación en la industria farmacéutica'.
* Vídeo 4: Julio González. Global Healthcare. 'La fórmula del éxito en marketing online para pacientes y profesionales'.
* Vídeo 5: Santiago Culí. Boehringer Ingelheim. 'Cómo conseguir que nuestra campaña sea noticia'.

La máquina que reconoce sonrisas (y te regala un helado)

Otra manera de hacer marketing aprovechando nuevas tecnologías y redes sociales. se puede ver un video aquí

SapientNitro and Unilever Unveil World’s First Ever Smile-Activated Ice Cream Vending Machine | Ooh-tv

SapientNitro has developed the first smile-activated vending machine for Unilever, the world’s biggest ice cream manufacturer (Unilever has diverse brands such as Wall’s, Ben & Jerry’s, Good Humor, Breyers and Klondike in its global portfolio).
The system features a facial recognition technology which tracks if a person is smiling and measures its smile. It also includes 3G technology to enable uploading and sharing of smiles via social media with the user’s permission and augmented reality

Here is how the system works: "An entertaining “attractor screen” playfully immerses a passerby into the world of augmented reality, Wall’s style. Once drawn closer to the machine, the person is prompted for a big smile and the ‘smile-o-meter’ measures his or her grin. A photo is then taken and with permission uploaded onto Facebook (see pictures here). The consumer can pick out his or her free ice cream by using the touch-screen interface on the vending machine.” (watch a video here).