dilluns, 3 de gener del 2011

PRISA, la fi d’un imperi | Reflexions sobre periodisme, comunicació i cultura

Reflexions sobre periodisme, comunicació i cltura | El bloc d'ESCACC


Quan en els anys seixanta del segle XX Jesús Polanco va començar a vendre llibres de text, iniciava un camí d’èxit professional que el va portar a crear, a partir de l’editorial Santillana, un grup mediàtic que amb el nom de PRISA, va ser protagonista de la informació en la transició política espanyola i desprès dels primers governs de González. Un model d’empresa de comunicació que dominava tots els estrats del poder, l’econòmic i el polític. Els més grans comunicadors fitxàven per la Cadena SER, pel diari El País i desprès per Canal Plus. Qui volia acostar-se al poder de veritat, havia de saber què publicava Polanco en els seus mitjans."
[...]

Aquell que tingui en compte el consumidor específic d’un contingut, li ofereixi allà on el vol, sigui el mòbil o el portàtil, i sigui un producte de qualitat i diferenciat dels altres, exclusivitat, rapidesa, globalitat. Segurament els antics imperis no s’adiuen amb aquests conceptes, la revolució ha enderrocat l’emperador de paper i ha entronitzat el rei de la xarxa, i qui primer entengui als seus súbdits internautes, guanyarà. Els periodistes de qualitat com Iñaki Gabilondo són més necessaris que mai i els seguirem buscant.